4.9 Retningslinjer for sponsorsalg for team

Rev: 15.06.21

Bakgrunn:

Medkila Idrettslag har et stort nettverk i byens næringsliv og mye av klubbens virksomhet er støttet av byens næringsliv. Dette gjelder både salg av reklame på ulike arena i tillegg til klubbens offisielle klesprodukter. Alt dette markedssalget koordineres av klubbens styre og gjennom styreleder/markedsleder.
De 7-8 siste årene har det også vært mulighet for at Team kan selge reklame på rygg treningstopper, dette for å finansiere innkjøp av utstyrspakker til alle unger på Team.

Retningslinjer:

Spillertrøyer, skjorts, strømper på alle nivå er klubbens eiendom, og det gis ingen åpning for salg av lagvis reklame på disse.

Klubbens offisielle treningstopp. Her har klubben tegnet avtaler for trykk på toppens front som også merkes med klubblogo. Hvert Team gis anledning til å tegne lagsvise avtaler som kan trykkes på toppens rygg (ensfarget(hvit) sponsorblokk, med overtekst Medkila IL).

Spillerdrakt ungdomsavdelingen.
Klubben stiller som kjent med en langarmet spillertrøye med påtrykket samarbeidspartnere. Lagene kan selv gjøre innkjøp av bortelagsett i fargen Blått. Disse skal da trykkes med klubbens logo i front i tillegg til Barne/Ungdomsavdelingens hovedsamarbeidspartner + ryggnummer.
Det er kun i nødvendige tilfeller at en eventuell bortelagsdakt skal benyttes, da denne ikke er trykket med alle samarbeidspartnere.

Andre muligheter for sponsorsalg lag:

En – to sponsormerker på Adidas treningsbukse.
En- to sponsormerker på innkjøpt trenings t-skjorte.

Avklar slike forhold med klubbens styreleder.

Klubbens samarbeidspartner på trykking/merking klær er Scanmark Norge AS. Ta kontakt med Frank( mail frank@scanmark.no, tel: 77 00 25 02) for avtale med trykk av sponsorblokk i front, tilbud på sponsorblogg rygg, initialer mm.

Innkjøp av produkter:

Klubbens samarbeidspartner på sportsutstyr er Adidas og denne forvaltes av Intersport. Her kjøper man fotballsko, baller, treningstopper, treningsbukse, bager og annet sportsutstyr.. Treningsskjorter og reserve skjorter kan også kjøpes hos Scanmmark.

Klubbens medlemmer har 20 % rabatt på alt utstyr fra Adidas og i tillegg 10 % på øvrig utvalg hos Intersport.

Fakturering av lagsavtaler.

På grunn av at alle slike avtaler skal faktureres med MVA, så må disse utføres av klubben og midlene overføres så tilbake til Team når den betales av partnere.

Vedlagt grunnlagsskjema skal benyttes for hver avtale, alle felter må være fylt ut. Disse sendes til medkila@medkila-il.no for videre behandling.