Siste revisjon av denne rutinen:
21.05.2021
1. Bakgrunn for krav om lagleder:
Laglederen er lagets administrative leder. Lagleder har ansvaret for at alt praktisk fungerer rundt laget. Ansvarsoppgaver rundt laget kan delegeres i grupper, som for eksempel sosialkommite, dugnadsansvar, økonomiansvarlig etc.
2. Stillingsinstruks/ansvarsoppgaver:
Alle lag:
- Ved oppstart av nytt lag opprettet en lagskonto hos klubbens samarbeidsbank.
- Gjøre trenere/foresatte /andre sentrale ressurspersoner rundt teamet kjent med hvor sportsplan ligger tilgjengelig.
- Kontakte Kvalitetsklubbansvarlig for tilgang til førstehjelpskrin.
- Være bideleddet mellom ressurspersoner rundt laget.
- Innhente politiattest hos ressurspersoner rundt laget.
- Holde lagliste med telefonnummer og epostadresser à jour.
- Informasjonsansvarlig mot spillere, foreldre, lagapparat og styret.
- Skaffe treningstid og treningssted etter dialog med banekoordinatorene.
- Holde kontroll med og medbringe drakter, medisinskrin og annet lagsutstyr.
- Økonomiansvar innad i laget og ovenfor styrets og lagets økonomiansvarlige – dersom økonomi ikke er delegert til egen rolle rundt laget.
- Utarbeide årsmelding for laget på eget skjema.
- Reisearrangør for turnering/cuper.
- Følg opp sosiale problemstillinger og videreformidle disse til styret (for eks. behov for etalingshjelp av medlemsavgift, mobbing/ utestengelse, konflikter i laget osv).
13 år og eldre:
- Melde inn resultater til kretsen.
- Skaffe dommere til hjemmekamper i serien hvor dette ikke er satt opp av fotballkretsen.
3. Årshjul for dommeransvarlig
Januar:
Februar/mars:
Mai/Juni:
August/september:
November / desember:
- Laglederkurs
4. Publisering
Denne oversikten skal til enhver tid oppdateres på klubbens hjemmeside.