Medkila Idrettslag 80 år!

Sist oppdatert: 08. okt 2024 Skrevet av: anitalarsen

I dag er Medkila Idrettslag 80 år.

Siden stiftelsen har klubben vært en viktig del av lokalsamfunnet, og har gitt utallige barn og unge muligheten til å drive med idrett og utvikle seg både sportslig og sosialt. Helt frem til 80- tallet var klubben et fleridrettslag med ski, fotball og håndball, før fotballen ble bærebjelken i klubben videre.

Sportslig står nok cupgullet til Damelaget i 2003 høyest, men alle barn som vært igjennom klubben i våre 80 år, det er den største gevinsten.

Klubben har ikke bare vært en plattform for fellesskap og samarbeid, men har også investert i utvikling av anlegg med blant annet Krafthallen, som har gjort trening og turneringsvirksomhet mulig for hele regionen. Fra enkle fasiliteter til moderne sportsanlegg, har vi hele tida forbedra våre tilbud for å møte behovene til utøvere og medlemmene våre.

Dette skal vi gjøre fremover også. Vi skal jobbe mot nytt klubbhus og involvere oss godt i saken rundt en storhall til byen.

I en tid der utviklingen går i retningen mot at færre barn er i aktivitet, skal vi gjøre det vi makter for å levere på budskapet, flest mulig lengst mulig. Det bør også være det viktigste budskapet til alle idrettslag. Gratulerer med dagen til alle Medkila Venner.

Vi e Medkila!❤️