MEDKILAJENTN PÅ BLÅTUR

Skrevet av Line Anita Nermark

Sist oppdatert: 16. aug 2021 Skrevet av: Medkila IL

Etter en tøff vårsesong preget av korona/karantener og middels sportslige prestasjoner, blir det viktig å mobilisere slik at vi stiller sterkere når høstsesongen sparkes i gang.

Medkilajentn starta opp etter fotballferien med å gjennomføre ei god treningsuke før vi dro på blåtur til Lofoten sist helg. Første stopp var Svolvær der vi spilte treningskamp mot 2.divisjonslaget Grand/Bodø. En svak prestasjon fra vår side i en kamp som endte med 5-2 tap. Etter kampen gikk vi rett over til lagkonkurranser. Skuffelse ble raskt erstatta av sterkt vinnerinstinkt. Vi måtte ta i bruk VAR på enkelte øvelser. Så satte vi oss i bilene og kjørte videre sørover. Underveis stoppa vi to ganger for nye lagøvelser. Kreativitet og høyt engasjement av jentene. Til slutt ankom vi klubbhuset til Ballstad UIL. Her ble vi ønska velkommen av Steinar Green som, til jentenes store glede, hadde laga taco til oss.

Resten av kvelden gikk til sosialt samvær. Vi spilte Gin Rummy, Mafia og By&Land. En sliten gjeng gikk til seng på luftmadrasser.

På søndag sto Jentefotballens dag på programmet. Tretti jenter i alderen 10-14 år fra de lokale klubbene Ballstad UIL, Leknes FK, Gravdal UIL og Reine IL kom til flotte Leknes Idrettspark. Her fikk de oppleve morsomme og lærerike øvelser sammen med dyktige og engasjerte Medkilainstruktører. Vi avsluttet besøket på Leknes med grilling før ferden gikk videre sørvestover. Siste post på blåturen var surfing på Lofoten Beach Camp på Flakstad. Dette var virkelig en høydare for jentene. Mange behersket brettet og bølgene meget bra. Etter halvannen time i havet måtte vi ‘dra’ jentene på land.

Samhold og lagånd er viktig for å kunne prestere godt sammen på fotballbanen. Medkilajentn jobber kontinuerlig med dette.

Nå er vi klare for å ta fatt på en spennende høstsesong. Vi skal gi jernet og blø for hverandre og drakta!

Vi e Medkila❤